miercuri, 21 octombrie 2015


 

 

 

 

            Foarţă trebuie înţeles, urmat cu inefabilul cuvenit, cu trevzia şi cinstea necesare, fără a trişa. Foarţă oferă o perspectivă asupra hermeneuticii.

            (Gând inspirat de o tabletă a lui Leithart despre Rosenstock-Huessy.)

            Nu sunt de acord cu concluziile lui Jenson despre Aristotel şi ‘unele religii ale Indiei’.

 

            Există o diferenţă între a te mulţumi cu ceea ce este, şi a te amăgi cu ceea ce nu este.

            Kerygma nu e distinctă de dogmă, ci de teologie.

            Inspiraţie, revelaţie, credinţă, raţiune. Biserica e adesea ambiguă referindu-se la raţiune. Ceea ce e revelat e raţional, dar competenţa raţională cuvenită nu e universală.

 

            Mi., la 12 ¾, după ţigări; a treia cafea. Vremea. ’92. 37, ≠. Citesc despre Domingo de Soto (unul din scolasticii de la Salamanca, a participat la Sinodul de la Trent şi a fost apreciat de Duhem ca precursor al mecanicii), Francisco de Vitoria şi Crockaert (dominican, la început ockhamist). Ieri, interviuri. După 10 ¼ seara.

            John Mair, Standonck. De Wulf.

            Capucinii şi carmeliţii.

            Interviuri.    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu