Foarţă trebuie înţeles, urmat cu
inefabilul cuvenit, cu trevzia şi cinstea necesare, fără a trişa. Foarţă oferă
o perspectivă asupra hermeneuticii.
(Gând inspirat de o tabletă a lui
Leithart despre Rosenstock-Huessy.)
Nu sunt de acord cu concluziile lui
Jenson despre Aristotel şi ‘unele religii ale Indiei’.
Există o diferenţă între a te
mulţumi cu ceea ce este, şi a te amăgi cu ceea ce nu este.
Kerygma nu e distinctă de dogmă, ci
de teologie.
Inspiraţie, revelaţie, credinţă,
raţiune. Biserica e adesea ambiguă referindu-se la raţiune. Ceea ce e revelat e
raţional, dar competenţa raţională cuvenită nu e universală.
Mi., la 12 ¾, după ţigări; a treia
cafea. Vremea. ’92. 37, ≠. Citesc despre Domingo de Soto (unul din scolasticii
de la Salamanca, a participat la Sinodul de la Trent şi a fost apreciat de
Duhem ca precursor al mecanicii), Francisco de Vitoria şi Crockaert (dominican,
la început ockhamist). Ieri, interviuri. După 10 ¼ seara.
John Mair, Standonck. De Wulf.
Capucinii şi carmeliţii.
Interviuri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu